Україна
Каталог   /   Аудіотехніка   /   Hi-Fi та Hi-End компоненти   /   Підсилювачі

Порівняння ARCTIC XDU1804 vs Behringer EPQ304

Додати до порівняння
ARCTIC XDU1804
Behringer EPQ304
ARCTIC XDU1804Behringer EPQ304
Порівняти ціни 5Порівняти ціни 2
ТОП продавці
Головне
USB-вхід, кардридер і 2 входи Jack (6.35 мм) для мікрофона на передній панелі. Клеми для підключення акустики. FM-радіо.
Тип пристроюінтегральний підсилювачпідсилювач потужності
Призначенняконцертний
Елементна базатранзисторнийтранзисторний
Параметри підсилювача
Кількість каналів44
Діапазон частот60 – 16000 Гц
20 – 20000 Гц /+ 0, - 1 дБ/
Потужність на канал (8Ω)
40 Вт /130 Вт в мостовому режимі/
Потужність на канал (4Ω)65 Вт
Потужність на канал (100/70 В)180 Вт
Співвідношення сигнал/шум (Main)100 дБ
Коефіцієнт демпфування80
Коефіцієнт гармонійних спотворень0.3 %
Чутливість / імпеданс каналів
Балансний вхід XLR
 
20 кОм
Лінійний вхід
 
10 кОм
Роз'єми
На підсилювач (Main)RCA
RCA/XLR /комбінований/
Виходи
 
Speakon
На акустику1 шт
Передня панель
дисплей
індикатори
 
індикатори
Функції та можливості
Регулювання
регулювання НЧ
регулювання ВЧ
 
регулювання рівня
 
 
регулювання вхідної чутливості /кожного каналу/
 
Додатково
пряме підключення (By-pass/Direct)
 
Bluetooth
пряме підключення (By-pass/Direct)
лімітер
 
Інше
пульт ДУ
Блок живленнявнутрішнійвнутрішній
Споживана потужність380 Вт
Монтажний розмір1U
Габарити (ШхГхВ)482x320x89 мм483х285х49 мм
Вага5 кг4 кг
Колір корпусу
Дата додавання на E-Katalogлистопад 2019жовтень 2015

Тип пристрою

Передпідсилювач. Попередні підсилювачі призначені для первинного оброблення слабкого сигналу і виведення його на рівень, достатній для передачі по лінійному інтерфейсу на підсилювач потужності (див. нижче). Такі моделі здатні напряму працювати зі звукознімачами, мікрофонами та іншими подібними пристроями, можуть мати додаткові функції з корекції звуку, грати роль комутаторів для підключених джерел сигналу тощо, однак непридатні для виведення звуку на пасивні колонки або навушники.

Підсилювач потужності. Такі моделі призначені для того, щоб прийняти сигнал, оброблений передпідсилювачем, і вивести його на потужність, достатню для роботи підключеної акустичної системи. Вони вже можуть працювати з колонками пасивного типу, але без передпідсилювача для вхідного сигналу їм не обійтися. Втім, тут варто відзначити, що більшість сучасних програвачів оснащується вбудованими передпідсилювачами і можуть застосовуватися з підсилювачами потужності напряму.

Інтегральний підсилювач. Підсилювачі, що поєднують в одному корпусі можливості обох вищеописаних типів. Головна перевага таких моделей очевидна: замість двох спеціалізованих пристроїв можна купити один універсальний. Це забезпечить економію грошей, часу і місця для встановлення, крім того, знизить ймовірність перешкод — адже в конструкції відсутні зовнішні сполучні кабелі між попередніми і основним під...силювачем, а компоненти, зазвичай, оптимально підібрані один під одного. З іншого боку, інтегральна модель дає менше можливостей щодо вибору варіанта під власні уподобання: купувати пристрій доводиться «як є», без можливості окремо вибрати передпідсилювач і підсилювач потужності.

Підсилювач-процесор. Професійні моделі, зазвичай, концертного призначення, що монтуються в стійку і часто використовують роз'єми Euroblock в якості входів Main (див. нижче). За загальним застосування процесори аналогічні підсилювачам потужності, однак, крім зазначених особливостей, для них також характерна велика кількість налаштувань, що полегшує роботу звукорежисерів.

Підсилювач для сабвуфера. Спеціалізовані підсилювачі потужності, призначені для низькочастотних динаміків — сабвуферів. В конструкції таких моделей зазвичай передбачаються кросовери з верхньою межею діапазону, що пропускається, на рівні 150 – 200 Гц; це дає можливість подавати на сабвуфер тільки «рідні» частоти і позитивно позначається на якості звучання. Крім того, багато підсилювачів даного типу мають специфічні налаштування на зразок регулювання фази.

Призначення

Концертний. Професійні підсилювачі, призначені для роботи на концертах та інших подібних заходах. Їх головним зовнішнім відзнакою від домашніх моделей є монтаж в стійку; практично для всіх концертних моделей в характеристиках вказується монтажний розмір (див. нижче). З точки зору характеристик основною відмінністю є висока потужність, в деяких моделях перевищує 1000 Вт на канал навіть при 8-омному навантаженні. Також можна відзначити досить стриманий дизайн — там, де застосовується така техніка, зовнішній вигляд має далеко не першорядне значення.

Інформаційний. Підсилювачі, призначені для використання в системах громадського оповіщення — на вокзалах, в аеропортах, торгових центрах тощо Одна з особливостей такого застосування полягає в тому, що пасивні гучномовці можуть розташовуватися на великому віддаленні від підсилювача — в десятки, а то і сотні метрів. Штатний спосіб забезпечити передачу сигналу на таку відстань використовувати трансформатори на виході підсилювача і на входах гучномовців. Таке «трансформаторне» підключення може здійснюватися за стандартами 100/70 та 50/25 В; власне, наявність виходу хоча б одного типу є обов'язковим для підсилювачів потужності і інтегральних підсилювачів (див. «Тип») даного призначення. Втім, інформаційними можуть бути випускаються і передпідсилювачі. Також відзначимо, що деякі моделі інформаційного призначення підтри...мують лише один канал звуку; а багатоканальні нерідко передбачають можливість швидкого включення і відключення окремих каналів — це дозволяє організовувати трансляцію по окремих зонах.

Концертний/інформаційний. Пристрої, що поєднують можливості двох згаданих у назві видів підсилювачів (докладніше про кожному див. вище). Практично всі монтуються в стійку (серед суто інформаційних моделей це зустрічається рідше). Також можуть бути одноканальними, причому таких рішень досить багато.

Діапазон частот

Діапазон частот звуку, з яким здатний працювати підсилювач. Чим ширше цей діапазон, тим повніше загальна картина звучання, тим менше ймовірність того, що надто високі або низькі частоти будуть «обрізані» підсилювачем на виході. Однак потрібно враховувати, що діапазон чутних людиною звуком становить в середньому від 16 Гц до 20 кГц; зустрічаються деякі відхилення від цієї норми, але вони невеликі. Водночас сучасна Hi-Fi і Hi-End техніка може мати набагато більш широкий діапазон — найчастіше він є свого роду «побічним ефектом» висококласних схем. Деякі виробники можуть використовувати цю властивість в рекламних цілях, однак практичної цінності саме по собі воно не несе.

Відзначимо, що навіть в межах чутного діапазону не завжди має сенс гнатися за максимальним охопленням. Варто, наприклад, враховувати, що фактично чутний звук не може бути краще, ніж здатні видати колонки; тому для акустичної системи з нижнім порогом, скажімо, в 70 Гц нема чого шукати підсилювач з цим показником у 16 Гц. Також не варто забувати, що сам по собі широкий частотний діапазон абсолютно не гарантує високої якості звуку — воно пов'язано з величезною кількістю інших факторів.

Потужність на канал (8Ω)

Номінальна потужність звуку, що видається підсилювачем на один канал під час роботи з навантаженням, що має динамічний опір (імпеданс) у 8 Ом. У нашому каталозі цей параметр вказується для режиму, коли під навантаженням працюють усі канали підсилювача (див. «Кількість каналів»); за наявності незадіяних каналів номінальна потужність може бути трохи вище, однак цей режим не можна назвати штатним.

Номінальну потужність можна спрощено описати як найбільшу потужність вихідного сигналу, при якій підсилювач здатний стабільно працювати тривалий час (не менше години) без негативних наслідків. Це усереднені цифри, оскільки на практиці аудіосигнал по визначенню нестабільний, і окремі стрибки його рівня можуть значно перевищувати номінальну потужність. Проте саме вона є головною підставою для оцінки загальної гучності звучання.

Також цей показник визначає, які колонки можна підключати до підсилювача: їх номінальна потужність не повинна бути нижче, ніж у підсилювача.

За законами електродинаміки при різному динамічному опорі навантаження вихідна потужність підсилювача також буде різною. В сучасних колонках стандартними є значення 8, 6, 4 і 2 Ом, для них і вказуються рівні потужності.

Потужність на канал (4Ω)

Номінальна потужність звуку, що видається підсилювачем на один канал при підключенні до нього навантаження з динамічним опором (імпедансом) в 4 Ом. Детальніше про номінальної потужності та її зв'язку з імпедансом див. «Потужність на канал (8Ω)».

Потужність на канал (100/70 В)

Номінальна потужність підсилювача, що видається на канал при підключенні акустики за стандартом 70/100 Ст.

Цей стандарт застосовується для зв'язку з високоомними гучномовцями, розташованими на великій відстані від підсилювача потужності — зокрема, в системах гучного трансляції та аварійного оповіщення. Власне, більшість моделей з виходами 70/100 В належить до інформаційних або концертно-інформаційних підсилювачів (див. «Призначення»).

Детальніше про номінальної потужності див. «Потужність на канал (8Ω)».

Співвідношення сигнал/шум (Main)

Співвідношення сигнал/шум під час роботи підсилювача через вхід Main. Докладніше про значення співвідношення сигнал/шум див. відповідний пункт вище, про вході Main — п. «Вхід на підсилювач (Main)».

Коефіцієнт демпфування

Коефіцієнт демпфування описує якість взаємодії підсилювача з підключеною до нього акустичною системою.

Через особливостей конструкції будь-динамік схильний до виникнення т. зв. паразитних коливань — коливань, які продовжуються після припинення основного імпульсу з підсилювача (подібно до того, як струна продовжує вібрувати після щипка). Це явище негативно позначається на якості звуку, і виробники застосовують різні засоби для того, щоб звести його до абсолютного мінімуму; пригнічення паразитних коливань і називається демпфіруванням.

Найбільш ефективний вид демпфування електричне, шляхом зниження вихідного опору підсилювача. Чим нижче цей опір — тим краще підсилювач утримує динаміки від непотрібних коливань. Для оцінки цього ефекту і ввели поняття «коефіцієнт демпфування» (damping factor) — співвідношення опору навантаження (імпедансу) до вихідного опору підсилювача. Мінімальне значення такого коефіцієнта для техніки Hi-Fi класу — 20; показники на рівні 100 – 120 можна назвати гарними, а серед Hi-End сегмента зустрічаються цифри порядку декількох тисяч.

Водночас варто відзначити, що при збільшенні до тризначних чисел початковий сенс цього параметра, по суті, втрачається, і з'являються інші моменти. Найбільш важливий з них з практичної точки зору полягає в тому, що моделі з високим коефіцієнтом демпфування дуже вимогливі до якості з'єднання з динаміками — високий опір кабелів і роз'ємів здатне звести нанівець демпфуючі властивості самог...о підсилювача. Є й інші нюанси, пов'язані з цим показником (зокрема, рекомендації з вибору підсилювача і динаміків один під одного); вони докладно описані в спеціалізованих джерелах.

Коефіцієнт гармонійних спотворень

Цей показник описує кількість нелінійних спотворень, що вносяться підсилювачем в оброблюваний сигнал. Такі спотворення не обов'язково сприймаються як сторонні шуми, проте вони у будь-якому разі погіршують якість звуку — наприклад, можуть зробити його більш глухим. Уникнути їх практично нереально, проте можна знизити до рівнів, нечутних для людського вуха.

Як наслідок, коефіцієнт гармонійних спотворень (гармонік) є одним з основних параметрів, що описують загальну якість звуку в підсилювачах класу Hi-Fi і Hi-End. Чим він нижчий, тим чистіше звук. Хорошим показником для сучасних підсилювачів рахуються соті частки відсотка, відмінним — тисячні і нижче. Винятком є лампові і гібридні моделі, для них допускаються досить високі коефіцієнти гармонік; докладніше див. «Елементна база».
Динаміка цін