Діагональ
Розмір матриці монітора по діагоналі в дюймах.
Даний параметр є одним з найважливіших для будь-якого екрану — він визначає загальний розмір робочої області. Загалом вважається, що більш великі монітори більш комфортні: великий екран дає змогу бачити великий фрагмент тексту, зображення тощо без необхідності прокручувати «картинку». З іншого боку, діагональ безпосередньо впливає на габарити, вагу і вартість монітора. Крім того, варто пам'ятати, що екрани з однаковою діагоналлю можуть мати різне співвідношення сторін і різну спеціалізацію: так, широкоформатні моделі зручні для ігор і перегляду фільмів, а для роботи з документами краще підходять класичні
рішення 4:3 або 5:4.
Зараз на ринку представлені монітори різної діагоналі, серед них найбільш популярні:
19-20",
22",
23 – 24",
25 – 26",
27 – 28",
29 – 30",
32",
34" і
більше.
Глибина кольору
Глибина кольору, підтримувана монітором.
Даний параметр характеризує кількість відтінків, що здатний відобразити екран. І тут варто нагадати, що зображення в сучасних моніторах будується на основі 3 базових кольорів — червоний, зелений, синій (схема RGB). А кількість біт вказується не для всього екрану, а для кожного базового кольору. Приміром, 6 біт (мінімальна глибина кольору для сучасних моніторів) означає, що екран здатний видати по 2^6, тобто по 64 відтінка червоного, зеленого і синього кольору; загальна кількість відтінків буде становити 64*64*64 = 262 144 (0,26 млн). Глибина кольору
8 біт (256 відтінків на кожен базовий колір) дає вже загальну кількість в 16,7 млн кольорів; а найбільш прогресивні сучасні монітори підтримують кольоровість в
10 біт, що дає можливість працювати більш ніж з мільярдом відтінків.
Окремої згадки варті екрани з підтримкою технології FRC; в наш час можна зустріти моделі з маркуванням «
6 біт + FRC» і «
8 біт + FRC». Ця технологія була розроблена для того, щоб поліпшити якість зображення в тих ситуаціях, коли вхідний відеосигнал має більшу глибину кольору, ніж екран — наприклад, якщо на 8-бітну матрицю подається 10-бітне відео. Якщо такий екран підтримує FRC — картинка на ньому буде помітно якісніше, ніж на звичайному 8-бітному моніторі (хоча і дещо гірше, ніж на повноцінному 10-б
...ітному — проте екрани «8 bit +FRC» обходяться помітно дешевше).
Висока глибина кольору важлива насамперед для професійної роботи з графікою та інших завдань, що потребують високої точності передачі кольору. З іншого боку, подібні можливості помітно впливають на вартість монітора. До того ж варто пам'ятати, що якість передачі кольору залежить не тільки від глибини кольору, але і від інших параметрів, зокрема, колірного охоплення (див. нижче).Сертифікат TÜV Rheinland
Сертифікація TÜV Rheinland видається дисплеям із безпечними рівнем випромінювання синього світла та частотою мерехтіння панелі. Відповідно наявність сертифіката підтверджує комфортність екрана для очей.
TÜV Rheinland – великий міжнародний концерн зі штаб-квартирою в німецькому Кельні, що надає широкий перелік аудиторських послуг. Фахівцями компанії був розроблений і затверджений ряд тестів на відповідність екранів мобільних пристроїв, моніторів і телевізорів необхідному рівню захисту очей від шкідливого впливу випромінювання дисплеїв на зір користувача по той бік екрану. Авторитетна думка TÜV Rheinland користується повагою в техноком'юніті. Сертифікати цього органу видаються успішно випробуваним зразкам електроніки за впроваджувані технології фільтрації синього світла і зниження мерехтіння екранів.
Ігрові функції
-
Приціл. Можливість відображати на екрані (як правило, в центрі) перехрестя прицілу – причому за рахунок роботи самого монітора незалежно від налаштувань ігри. Ця функція може бути корисною в деяких «стрілялках» — наприклад, якщо в самій грі традиційне перехрестя відсутня і точна стрілянина можлива лише при використанні прицільних пристроїв на зброї, або якщо деякі види зброї взагалі не передбачають перехрестя. У багатьох моніторах форму та/або колір перехрестя можна вибрати з кількох варіантів.
-
Таймер. Можливість відображати на екрані лічильник часу. Ця функція розрахована в основному на стратегії в реальному часі, хоча може стати в нагоді і в інших випадках - наприклад, якщо геймер схильний захоплюватися і забувати про те, що потрібно вчасно припинити гру. Як правило, шкала таймера робиться напівпрозорою - це забезпечує хорошу видимість і водночас не заважає процесу.
—
Відображення FPS. Можливість відображати на моніторі поточну частоту кадрів у процесі ігри. Ця функція дає змогу контролювати навантаження на відеоадаптер і полегшує підбір оптимальних налаштувань деталізації - щоб гра не перетворилася на «слайдшоу» і в той же час картинка залишилася більше-менш якісною. Зазначимо, що можливість відображення FPS є в деяких іграх, проте для повної гарантії краще мати такій інструмент у моніторі.
-
...>Висвітлення темних ділянок. Функція, що дає змогу підвищувати яскравість окремих темних ділянок на екрані, не «засвічуючи» решту зображення. Один із найпопулярніших способів застосування цієї функції - виявлення супротивників, що ховаються в темних місцях.
Тримач для навушників
Наявність в конструкції монітора спеціального
пристосування для підвішування навушників. Таке пристосування зазвичай розміщується з тильного боку і має вигляд невеликого гачка або виступу, за який можна зачепити дужку навушників. Завдяки цій функції «вуха» можна постійно тримати під рукою, при цьому в час, коли не використовуються, вони не будуть займати місце на столі.
Підсвічування RGB
Наявність в моніторі зовнішньої підсвічування RGB.
Така підсвічування має вигляд світлодіодів або світлодіодних смуг, вбудованих в рамку і/або задню панель. Вона виконує в основному декоративну функцію — надає монітору цікавий зовнішній вигляд, що особливо цінують геймери і шанувальники моддінгу. Абревіатура RGB означає, що підсвічування може змінювати колір; при цьому справа зазвичай не обмежується трьома базовими кольорами (red-green-blue – червоний-зелений-синій), освітлення може приймати практично будь-який відтінок. У деяких моделях воно здатне навіть автоматично підлаштовуватися під зображення на екрані — з таким розрахунком, щоб видима користувачем підсвічування покращувала загальне враження від картинки. Також є системи підсвічування, здатні синхронізуватися з іншими компонентами системи (детальніше див. нижче).
Клас енергоспоживання (new)
Цей параметр характеризує економічність споживання електроенергії. Класи позначаються латинськими літерами від A до G за зростанням енергоспоживання. Власне, наприклад було спочатку і задумано, поки до класу А не підтягнулися більше енергоефективні моделі, які в результаті отримали маркування А+, А++, А+++. Подальший розвиток технологій дозволив піти ще далі, і щоб не плодити плюси у маркуванні енергоефективності, у березні 2021 року виробники повернулися до колишніх індексів від
G до
A, де А – найбільш енергоефективний монітор. Відповідно моделі 2021 року матимуть сучасне маркування, а старі зразки маркуватимуться як і раніше. Втім, у новітній градації більшість моніторів мають нижні індекси —
D,
E,
F, що не говорить про їхнє високе споживання. Просто це запас на майбутнє, щоб знову не вдаватися до А+. Моделей
класу B та
З значно менше.
Зовнішній блок живлення
Блок живлення, виконаний окремо, поза корпусом монітора – зазвичай прямо на дроті живлення (аналогічно тому, як це реалізується, наприклад, у багатьох ноутбуках).
Таке компонування дає змогу винести досить значну частину «начинки» за межі корпусу. Тож
монітори з зовнішнім БЖ самі по собі виходять більш тонкими і витонченими, ніж аналогічні моделі зі
вбудованим блоком живлення. З іншого боку, необхідність шукати місце під сам БЖ в деяких ситуаціях може викликати незручності. Тому при виборі варто враховувати особливості обстановки: в деяких ситуаціях оптимальним варіантом цілком може стати інтегрований блок живлення.