Україна
Каталог   /   Комп'ютерна техніка   /   Персональні комп'ютери

Порівняння It-Blok Optimal Athlon X4 840 C vs Artline Home H43 H43v02

Додати до порівняння
It-Blok Optimal (Athlon X4 840 C)
Artline Home H43 (H43v02)
It-Blok Optimal Athlon X4 840 CArtline Home H43 H43v02
від 7 763 грн.
Товар застарів
від 7 199 грн.
Товар застарів
Типнастільнийнастільний
Форм-факторMidi TowerMini Tower
Процесор
ЧипсетAMD A68HAMD A58
Типдесктопнийдесктопний
СеріяAthlon X4Athlon X4
МодельX4 840X4 840
Кількість ядер44
Тактова частота3.1 ГГц3.1 ГГц
Частота TurboBoost / TurboCore3.8 ГГц3.8 ГГц
Оперативна пам'ять
Об'єм ОЗП4 ГБ4 ГБ
Тип пам’ятіDDR3DDR3
Тактова частота1600 МГц1600 МГц
Кількість слотів22
Допустимий максимальний об'єм16 ГБ16 ГБ
Відеокарта
Тип відеокартидискретнадискретна
Модель відеокартиGeForce GT 1030GeForce GT 730
Об'єм відеопам'яті2 ГБ2 ГБ
Тип пам’ятіGDDR5GDDR3
Накопичувач
Тип накопичувачаHDDHDD
Об'єм накопичувача1000 ГБ1000 ГБ
Оберти шпинделя7200 об/хв
Внутрішніх відсіків 3.5"
/+2 відсіку 2.5"/
Задня панель
Роз'єми
VGA
DVI /x2/
HDMI вихід
VGA
DVI
 
PS/22 шт2 шт
USB 2.02 шт4 шт
USB 3.2 gen12 шт
Передня панель
ПриводнемаєDVD-RW
Відсіків 5.25"1 шт
mini-Jack (3.5 мм)
USB 2.02 шт2 шт
USB 3.2 gen11 шт
Мультимедіа
LAN (RJ-45)1 Гбіт/сек100 Мбіт/сек
Wi-Fiнемаєнемає
Звук7.17.1
Інше
Потужність БЖ500 Вт400 Вт
Передвстановлена ОСWindows 10 HomeDOS
Матеріал корпусастальсталь
Габарити (ВхШхГ)412x180x370 мм415х180х430 мм
Колір корпусу
Дата додавання на E-Katalogсерпень 2017грудень 2014

Форм-фактор

Форм-фактор корпуса комп'ютера характеризує насамперед внутрішній об'єм. Основні форм-фактори ПК:

Midi Tower. Представник сімейства tower (корпусу з вертикальною установкою) середніх розмірів — близько 45 см у висоту при ширині 15-20 см, з кількістю зовнішніх відсіків від 2 до 4. Найбільш популярний для домашніх ПК середнього класу.

Mini Tower. Найбільш компактний «вертикальний» тип корпусу, при ширині 15-20 см має висоту близько 35 см і (зазвичай) не більше 2 відсіків із зовнішнім доступом. Використовується в основному для офісних ПК, які не потребують високої продуктивності.

Full Tower. Корпус зі встановленням у вертикальному положенні, один з найбільших форм-факторів для ПК на сьогоднішній день: ширина становить 15-20 см, висота — 50-60 см, кількість відсіків із зовнішнім доступом може досягати 10. Найчастіше в цьому форм-факторі виконуються прогресивні ПК високої продуктивності.

Desktop. Корпуси, розраховані на встановлення безпосередньо на робочому столі. Часто мають можливість горизонтального встановлення — з таким розрахунком, щоб зверху на корпус можна було поставити монітор — хоча зустрічаються і моделі, що встановлюються строго вертикально. У будь-якому разі «десктопні» моделі мають відносно невеликі розміри.

Cube Case....Корпуси, які мають кубічну або близьку до неї форму. Можуть мати різні розміри і призначатися під різні типи материнських плат, цей момент у кожному разі варто уточнювати окремо. В будь-якому разі, подібні корпуси мають досить оригінальний зовнішній вигляд, що відрізняється від традиційних «тауерів» і «десктопів».

Чипсет

Модель чипсета, використовуваного в штатній комплектації ПК.

Чипсет можна описати як набір мікросхем, що забезпечує спільне функціонування центрального процесора, оперативної пам'яті, пристроїв введення-виведення і т. ін. Саме такий набір мікросхем лежить в основі будь-якої материнської плати. Знаючи модель чипсета, можна знайти і оцінити його детальні характеристики; більшості користувачів така інформація нема чого, проте для фахівців вона буває вельми корисною.

Модель відеокарти

Основними виробниками відеокарт у наш час є AMD, NVIDIA та Intel, причому кожен має свою специфіку. NVIDIA випускає переважно дискретні рішення; серед найпоширеніших – серії GeForce MX1xx, GeForce MX3xx, GeForce GTX 10xx (зокрема GTX 1050, GTX 1050 Ti та GTX 1060), GeForce RTX 20xx , GeForce RTX 20xx, GeForce RTX 20xx 060 Ti, GeForce GeForce RTX 3070 Ti, GeForce RTX 3080 Ti , GeForce RTX 4060 Ti, GeForce RTX 4060 Ti , GeForce RTX 4060 Ti ,, GeForce RTX 4080, GeForce RTX 4080 SUPER, GeForce RTX 4090 та окрема серія Quadro. AMD пропонує як дискретну, так і вбудовану графіку – зокрема в рамках популярних серій Radeon RX 500, Radeon RX 5000, Radeon RX 6000 та AMD Radeon Pro. А Intel займається виключно модулями, інтегрованими в процесори свого виробництва – це може бути HD Graphics, UHD Graphics і Iris.

Зазначимо, що багато конфігурацій з дискретною графікою мають також інтегрований графічний модуль; у таких випадках вказується назва дискретної відеокарти, як більш прогресивної.

Тип пам’яті

Тип графічної пам'яті, що використовується в дискретній відеокарті (див. «Тип відеокарти»).

У більшості таких адаптерів встановлюється графічна пам'ять типу GDDR — різновид звичайної «оперативки» DDR, оптимізований під використання з графічними задачами. Ця пам'ять представлена на ринку в декількох версіях; крім того, зустрічаються й інші різновиди. Ось більше докладний опис різних варіантів:

— GDDR3. У свій час — досить поширений тип графічної пам'яті; на сьогодні, однак, вважається застарілим і у нових ПК не використовується.

— GDDR5. Найпопулярніший (на 2020 рік) різновид графічної пам'яті типу GDDR. При розумній вартості забезпечує непогану продуктивність, завдяки чому зустрічається в комп'ютерах різних цінових категорій.

— GDDR5X. Модифікація згаданої вище GDDR5, що відрізняється підвищеною в 2 рази пропускною здатністю. Відповідно, і продуктивність такої пам'яті (при тих же об'ємах) виходить помітно вище; з іншого боку, обходяться такі модулі недешево.

— GDDR6. Найновіший зі стандартів GDDR на 2020 рік — перші відеокарти на основі даного типу пам'яті були представлені в 2018 році. Від безпосереднього попередника — GDDR5X — відрізняється як збільшеною пропускною здатністю, так і зниженою робочою напругою, що забезпечує одночасно підвищення ефективності та зменшення енергоспоживання. Також варто відзначити, що GDDR6 розроблявся в розрахунку на застосування в специфічних задачах — та...ких, як VR або робота з роздільними здатностями вище 4K UHD.

— HBM2. Першопочатково HBM — тип оперативної пам'яті, розроблений у розрахунку на максимальне підвищення швидкості обміну даними; HBM2 — друга версія даної технології, в якій пропускна здатність у порівнянні з оригінальною HBM була збільшена вдвічі. Подібна пам'ять принципово відрізняється по влаштуванню від DDR — зокрема, комірки пам'яті в ній розміщені шарами і допускають одночасний доступ. Завдяки цьому за швидкістю роботи HBM в рази перевершує найшвидші версії GDDR, що робить дану технологію такою, що ідеально підходить для високих навантажень на зразок обробки UltraHD-графіки та віртуальної реальності. При цьому тактова частота подібних модулів невисока і, відповідно, енергоспоживання і тепловиділення виходять невеликими. Недолік цього варіанта традиційний — висока ціна.

— DDR3. Пам'ять, яка не має спеціалізації під графіку — простіше кажучи, той же DDR3, що використовується в планках RAM (див. пункт «Тип пам'яті» вище). У разі відеокарт подібні рішення є остаточно застарілими і в наш час майже не застосовуються.

Оберти шпинделя

Штатна швидкість обертання шпинделя жорсткого диска (див. "Тип накопичувача"), встановленого в ПК.

Пластини жорстких дисків у робочому стані обертаються постійно. Стандартні варіанти швидкості обертання, що зустрічаються в сучасних ПК - 5400 і 7200 rpm (revolutions per minute - обертів на хвилину). Вища швидкість обертання прискорює доступ до даних, проте помітно впливає вартість накопичувача. Крім того, «швидкі» диски вважаються менш надійними (що нерідко компенсується різними конструктивними хитрощами, проте вони теж позначаються на ціні).

Внутрішніх відсіків 3.5"

Кількість у комп'ютері внутрішніх відсіків під комплектуючі форм-фактора 3,5". Цей форм-фактор є стандартним для жорстких дисків, а також нерідко використовується в інших типах накопичувачів; відповідно, чим більше відсіків — тим більше накопичувачів можна встановити на комп'ютер.

Приділяти увагу кількістю внутрішніх відсіків 3,5" має сенс перш за все в тому випадку, якщо ви купуєте конфігурацію без накопичувачів або в майбутньому плануєте апгрейд ПК. При цьому варто відзначити, що накопичувачі рекомендується встановлювати не підряд, а через один слот для ефективності охолодження; так що в ідеалі кількість слотів має бути вдвічі більше числа встановлюваних пристроїв.

Роз'єми

У більшості настільних ПК цей асортимент визначається роз'ємами як на «материнці», так і на дискретній відеокарті, серед яких можуть бути представлені VGA, DVI, HDMI вихід (зустрічаються моделі, де HDMI 2 шт), HDMI вхід, DisplayPort, miniDisplayPort. Більш докладно про них.

— VGA. Він же D-Sub. Аналоговий відеовихід з максимальною роздільною здатністю до 1280х1024 і без підтримки звуку. У сучасних пристроях встановлюється вкрай рідко, зате може знадобитися для підключення окремих моделей проєкторів і телевізорів, а також застарілої відеотехніки.

— DVI. Сучасні ПК можуть оснащуватися як чисто цифровим DVI-D, так і гібридним DVI-I; останній допускає також аналогове підключення, зокрема роботу з VGA-пристроями через перехідник, і в аналоговому форматі має роздільну здатність 1280х1024. У цифровому DVI цей параметр може досягати 1920х1200 в одноканальному режимі (single link) і 2560х1600 в двоканальному (dual link). Наявність двоканального режиму необхідно уточнювати окремо.

— HDMI вихід. Цифровий вихід, першопочатково призначений для HD-контенту — відео високої роздільної здатності і багатоканального звуку. Інтерфейс HDMI практично обов'язковий для сучасної мультимедійної техніки з підтримкою HD..., також він надзвичайно популярний і в комп'ютерних моніторах — так що наявність у ПК такого виходу дає досить широкі можливості з підключення зовнішніх екранів і навіть висококласних аудіопристроїв. У деяких пристроях може бути навіть 2 виходи HDMI.

– HDMI вхід. Наявність в ПК хоча б одного входу HDMI. Детальніше про сам інтерфейсі див. вище; тут же відзначимо, що саме входи даного формату зустрічаються переважно в моноблоках (див. «Тип»). Це як мінімум дає змогу використовувати власний дисплей моноблока як екран для іншого пристрою (наприклад, в ролі зовнішнього монітора для ноутбука). Втім, можливі й інші, більш специфічні варіанти застосування входу HDMI - наприклад, запис вхідного відеосигналу, або його передача (комутація) на один з відеовиходів ПК.
І входи, і виходи HDMI в сучасних ПК можуть відповідати різним версіям:
  • v 1.4. Найбільш ранній стандарт з тих, що широко застосовуються в наш час. Підтримує роздільні здатності до 4096х2160 і частоту кадрів 120 к/с (щоправда, тільки на роздільній здатності 1920х1080 або нижче), може застосовуватися і для передачі 3D-відеосигналу. Крім оригінальної версії 1.4, можна зустріти поліпшені v 1.4a і v 1.4b — в обох варіантах поліпшення торкнулися в основному роботи з 3D.
  • v 2.0. Стандарт, також відомий як HDMI UHD — саме в ньому вперше з'явилася повноцінна підтримка UltraHD 4K, з частотою кадрів до 60 к/с, а також сумісність з форматом кадру 21:9. Крім цього, кількість каналів і потоків аудіо, що передаються одночасно, збільшилася до 32 і 4 відповідно. Також варто відзначити, що першопочатково версія 2.0 не передбачала підтримку HDR, проте вона з'явилася в оновленні v 2.0a; якщо ця функція важлива для вас — не завадить уточнити, яка саме версія 2.0 передбачена в ПК, оригінальна чи оновлена.
  • v 2.0b. Друге оновлення описаної вище v 2.0. Основним оновленням стало розширення можливостей по роботі HDR, зокрема, підтримка двох нових форматів.
  • v 2.1. Вона ж — HDMI Ultra High Speed: пропускна здатність була збільшена до такої міри, що з'явилася можливість передачі 10K відео на 120 к/с (не кажучи вже про більш скромні роздільні здатності) а також роботи з розширеними колірними схемами розрядністю 16 біт. Останнє може знадобитися для деяких професійних завдань. Однак варто враховувати, що всі можливості HDMI v 2.1 доступні тільки при використанні кабелів, розрахованих на цей стандарт.
— DisplayPort. Цифровий мультимедійний інтерфейс, який багато в чому схожий з HDMI, проте застосовується в основному в комп'ютерній техніці, зокрема, широко використовується в комп'ютерах і моніторах Apple. Однією з цікавих особливостей даного стандарту є можливість роботи у форматі daisy chain — підключення декількох екранів до одного порту послідовно, з передачею власного сигналу на кожен з них (хоча дана функція технічно доступна далеко не з усіма екранами під даний інтерфейс). DisplayPort також представлений на ринку в декількох версіях, актуальні в наш час такі:
  • v 1.2. Найбільш рання з широко застосовуваних версій (2010 рік). Однак вже в цій версії з'явилася сумісність 3D і режим daisy chain. Максимальна повноцінно підтримувана роздільна здатність при підключенні одного монітора складає 5K (30 к/с), з певними обмеженнями можлива передача до 8K; частота кадрів у 60 Гц підтримується аж до роздільної здатності 3840х2160, а 120 Гц — до 2560х1600. А при використанні daisy chain можна підключити одночасно до 2 екранів 2560x1600 на 60 кадрах в секунду або до 4 екранів 1920х1200. Крім оригінальної версії 1.2, існує покращена v 1.2a, основним нововведенням якої стала підтримка AMD FreeSync — технології для синхронізації частоти кадрів монітора з сигналом від відеокарти AMD.
  • v 1.3. Оновлення, представлене в 2014 році. Підвищена пропускна здатність дозволила передбачити вже повноцінну, без обмежень, підтримку 8K на 30 к/с, а також передавати 4K зображення з частотою 120 к/с, достатньої для роботи з 3D. Роздільні здатності в режимі daisy chain також зросли — до 4K (3840x2160) на 60 к/с для двох екранів і 2560х1600 на тій же частоті кадрів — для чотирьох. Із специфічних нововведень варто згадати режим Dual Mode, що дає змогу підключати до такого роз'єму HDMI і DVI-пристрої через найпростіші пасивні перехідники.
  • v 1.4. Найновіша версія з широко застосовуваних у сучасних ПК. Формально максимальна швидкість підключення в порівнянні з попередньою версією не збільшилася, але завдяки оптимізації сигналу з'явилася можливість роботи з 4K і 5K роздільними здатностями на 240 к/с 8K — на 120 к/с. Щоправда, для цього підключений екран повинен підтримувати технологію кодування DSC — в іншому варіанті доступні роздільні здатності не будуть відрізнятися від показників версії 1.3. Крім цього, в v 1.4 додалася підтримка ряду спеціальних функцій, в тому числі HDR10, а максимальна кількість каналів звуку, що одночасно передаються, збільшилася до 32.
— miniDisplayPort. Зменшена версія описаного вище роз'єму DisplayPort, також може відповідати різним версіям (див. вище). Зазначимо, що такий же апаратний роз'єм використовується в інтерфейсі Thunderbolt версій 1 і 2, а графічна частина цього інтерфейсу заснована саме на DisplayPort. Тому до miniDisplayPort можна напряму підключати навіть деякі Thunderbolt-монітори (хоча таку можливість бажано все ж уточнити окремо).

— COM-порт (RS-232). Послідовний порт, що першопочатково застосовувався для підключення dial-up модемів і деякої периферії, зокрема, мишей. Однак на сьогоднішній день цей інтерфейс використовується як службовий в різних пристроях — телевізорах, проєкторах, мережевому обладнанні (маршрутизаторах і комутаторах) тощо. Підключення до ПК через RS-232 дає змогу управляти параметрами роботи зовнішнього пристрою з комп'ютера.

USB 2.0

Кількість повнорозмірних роз'ємів USB версії 2.0, передбачених на задній панелі ПК.

USB є найпопулярнішим сучасним інтерфейсом для підключення периферії. А кількість роз'ємів — це, відповідно, кількість пристроїв, що можна одночасно підключити до задньої панелі без застосування пристроїв. Конкретно ж версія 2.0 деякий час тому була найбільш популярною, однак зараз вона вважається застарілою, на зміну їй поступово приходять більш прогресивні стандарти на зразок USB 3.0 (3.1 gen1). Тим не менш, можливостей USB 2.0 (швидкість передачі даних до 480 Мбіт/с) все ще цілком вистачає для багатьох периферійних пристроїв — починаючи від клавіатур і мишей і закінчуючи принтерами. Так що до повного зникнення цього стандарту ще далеко, і в деяких ПК може передбачатися 4 і навіть більше портів USB 2.0 на задній панелі.

Окремо варто відзначити, що аналогічні роз'єми можуть розміщуватися і на передній стороні корпусу. Однак для периферії, яку потрібно постійно тримати підключеної до комп'ютера, зручніше використовувати саме задню панель, переднє розміщення краще підходить для частого підключення/відключення.

USB 3.2 gen1

Кількість повнорозмірних роз'ємів USB 3.2 gen1 (раніше маркування була USB 3.1 gen1 і USB 3.0), передбачених на задній панелі ПК.

USB є найпопулярнішим сучасним інтерфейсом для підключення периферії. А кількість роз'ємів — це, відповідно, кількість пристроїв, що можна одночасно підключити до задньої панелі без застосування пристроїв. Що стосується версії USB 3.2 gen1,то вона має швидкість підключення порядку 4.8 Гбіт/с. В окремих конфігураціях число таких роз'ємів може досягати 4 і навіть більше .

Також варто відзначити, що порти цього типу можуть розміщуватися і на передній стороні корпусу. Однак для периферії, яку потрібно постійно тримати підключеної до комп'ютера, зручніше використовувати саме задню панель, переднє розміщення краще підходить для частого підключення/відключення.
It-Blok Optimal часто порівнюють