Україна
Каталог   /   Туризм і риболовля   /   Риболовля   /   Човнові мотори

Порівняння Haswing Osapian 85lbs Protruar 2.0 vs Fisher 86

Додати до порівняння
Haswing Osapian 85lbs Protruar 2.0
Fisher 86
Haswing Osapian 85lbs Protruar 2.0Fisher 86
від 14 502 грн.
Очікується у продажу
від 10 295 грн.
Очікується у продажу
Застосуваннячовновийчовновий
Тип двигунагвинтовийгвинтовий
Двигун
Тип двигунаелектричнийелектричний
Макс. потужність0.96 к.с.1.28 к.с.
Макс. потужність0.96 кВт
Охолодженняповітряне
Макс. споживаний струм40 A57 A
Макс. тяга38.5 кг38.5 кг
Рекомендований вага човна2000 кг1400 кг
Привод
Передавальне число1
Гребний гвинт3-х лопатевий2-х лопатевий
Передача
передня
нейтральна
задня (реверс)
передня
 
задня (реверс)
Обладнання
Висота транця (дейдвуда)900 мм
Система управліннярумпельнарумпельна
Тип запускуручнеручне
Підйом ноги (тримма)ручнеручне
Індикація
Підключення індикаторів
заряду батареї
заряду батареї
Інше
Розміри1187x914x374 мм1120х850х375 мм
Вага6.9 кг10 кг
Дата додавання на E-Katalogсічень 2020жовтень 2019

Макс. потужність

Максимальна робоча потужність човнового мотора, виражена в кінських силах.

Кінські сили (к.с.) традиційно використовується в основному для позначення потужності двигунів внутрішнього згоряння, включаючи бензинові (див. «Тип двигуна»). Однак мотори човнів дані одиниці застосовуються для електричних моделей (див. там само). Це пов'язано з тим, що бензинових двигунів на ринку більшість, і виробники човнів воліють вказувати максимальну рекомендовану потужність двигуна саме в «конях».

Загальні закономірності при виборі човнових двигунів по потужності такі. З одного боку, більш потужний агрегат дасть змогу розвивати велику швидкість і краще підійде для важкого судна (див. «Максимальна вага човна»). З іншого — вага, габарити, вартість та споживання палива/енергії також безпосередньо залежать від потужності. Тому не завжди має сенс гнатися за максимальними показниками.

Крім того, вибір двигуна за максимальної потужності залежить також від характеристик плавзасоби, на якому планується застосовувати. Перевищувати рекомендовану потужність, заявлену в характеристиках, не варто — по-перше, транець човна може бути не розрахований на важкий великогабаритний агрегат, по-друге, сама човен може виявитися непридатною до розгону до високих швидкостей. Існують і більш специфічні рекомендації. Наприклад, оптимальної з точки зору ефективності та безпеки вважається потужність мотора на рівні 60 – 80% від максимуму, зазначеного в хара...ктеристиках човни. Більш низькі показники можуть стати в нагоді, якщо для Вас важлива економічність і невисокий рівень шуму, а більш високі — якщо ключовими моментами є висока швидкість і динаміка розгону.

Є ще один специфічний момент, пов'язаний з даним параметром: найчастіше в характеристиках вказується потужність, що видається безпосередньо на гвинт, проте деякі виробники (в основному вітчизняні) можуть йти на невелику хитрість, вказуючи потужність на основному валу двигуна. При передачі потужності на гвинт неминуче виникають втрати, тому корисна потужність мотора в подібному випадку буде меншою від заявленої. Таким чином, при виборі і порівнянні не завадить уточнити, яка саме потужність мається на увазі в характеристиках — на гвинті або на валу.

Макс. потужність

Максимальна робоча потужність човнового мотора, виражена в кіловатах.

Практичне значення потужності мотора докладно описано в п. «Макс. потужність» вище. Тут же відзначимо, що кіловат (похідна від вата) — це всього лише одна з одиниць потужності, застосовувана на практиці поряд з кінськими силами (к.с.); 1 к.с. ≈ 735 Вт (0,735 кВт). Вати вважаються традиційної одиницею для електродвигунів (див. «Тип двигуна»), однак з низки причин виробники човнових моторів використовують це позначення і для бензинових моделей.

Охолодження

Тип системи охолодження, передбаченої в конструкції двигуна.

— Повітряне. Охолодження, здійснюване за рахунок контакту повітря з нагріваючими частинами двигуна. Системи повітряного охолодження максимально прості, вони не вимагають побудови складних контурів, за якими повинна циркулювати рідина — достатньо наявності вентилятора (а деякі моделі навіть обходяться пасивними радіаторами — характерними ребристими виступами на нагрітих частинах). Ще одна перевага — можливість ефективної роботи незалежно від наявності домішок у воді, що дозволяє досить ефективно використовувати такі двигуни на забруднених і зарослих водоймах. З іншого боку, ефективність роботи такого охолодження невисока, і воно підходить тільки для агрегатів невисокої потужності — до 15 к. с. Також відзначимо, що даний варіант прийнято вказувати для електричних моторів (див. «Тип двигуна»): хоча електродвигун в них часто знаходиться під водою і охолоджується водою, а не повітрям, ключовим моментом в даному випадку є відсутність в конструкції спеціального контуру охолодження.

Водяне. Охолодження, що здійснюється, згідно з назвою, за допомогою води. Відзначимо, що мова йде не про рідинному, а конкретно про водяному охолодженні: вода, необхідна для роботи таких систем, не циркулює по замкнутому колу, а відбирається за бортом і туди ж скидається після проходження по контуру. У цьому полягає основна відмінність човнових систем охолодження від «сухопутних». Якщо ж...порівнювати даний тип охолодження з повітряним, то водяні системи складніше і дорожче, проте значно ефективніше і підходять для моторів практично будь-якої потужності. Зазначимо, що у недорогих агрегатах невеликої потужності подача води здійснюється «самопливом», за рахунок напору, створюваного гвинтом, а у більш прогресивних моделях використовується спеціальний насос.

Макс. споживаний струм

Найбільший струм, споживаний під час роботи електричним човновим мотором (див. «Тип двигуна»). Цей параметр необхідний для успішного вибору акумулятора, від якого планується живити мотор: будь-яка батарея має обмеження по максимальному струму розрядки, і перевантаження (перевищення цього струму) загрожує різними неприємностями — від погіршення характеристик батареї до її займання або навіть вибуху.

Крім того, енергоспоживання дозволяє оцінити час роботи мотора від тієї чи іншої батареї. Наприклад, якщо відповідний акумулятор має ємність 60 Агод, а максимальний споживаний струм двигуна становить 30 А, то можна розраховувати не менш ніж на 60/30 = 2 год роботи від повністю зарядженої батареї.

Рекомендований вага човна

Рекомендований вага човна, на яку планується встановлювати мотор. У цьому разі мається на увазі загальна вага судна, з урахуванням як самого корпусу, так і різного спорядження, а також багажу та пасажирів. Зазначимо, що цей показник є саме рекомендацією, а не жорстким приписом — зазвичай, мотор цілком прийнятно працює і на більш легких, і на більш важких судах. Проте вважається, що саме при відповідності ваги човна рекомендованим показниками двигун виявляється найбільш ефективним і безпечним; при меншій вазі часто доводиться кілька «стримувати» потужність двигуна, а при більшому судно може рухатися повільніше, ніж хотілося б.

Як і описана вище максимальна тяга, рекомендований вага зазвичай вказується тільки для електричних моторів (див. «Тип двигуна»).

Передавальне число

Передаточне число описує, з якою швидкістю обертається гвинт човнового мотора щодо швидкості обертання його вала. Наприклад, передаточне число 2 означає, що за кожний оберт вала гвинт, зі свого боку, робить два оберти (тобто обертається удвічі швидше). В сучасних мотори човнів цей параметр, по суті, є чисто довідковим, оскільки практичні характеристики агрегата (потужність, тяга тощо) залежать від безлічі конструктивних особливостей і з передаточним числом практично не пов'язані.

Гребний гвинт

Конструкція гребного гвинта, що поставляється в комплекті з човновим мотором відповідного типу (див. вище). В даному випадку використовується просте поділ — за кількістю лопатей.

Даний показник фактично належить до довідковим, а не до практично значущим, оскільки практичні характеристики гвинта залежать не тільки від кількості лопатей, але і від їх форми і довжини, а на загальні характеристики мотора впливає ряд інших показників (потужність, сила тяги тощо). Крім того, виробники, зазвичай, підбирають гвинти в розрахунку на оптимальну відповідність бажаним можливостей мотора.

Передача

Види передач, передбачені в конструкції човнового мотора, фактично — напрям, в якому він може рухати човен.

Передня. Стандартна передача, що забезпечує рух вперед. Є у всіх без винятку мотори човнів, за визначенням.

Нейтральная. В даному випадку під нейтральною передачею розуміється режим роботи двигуна, при якому його вал обертається вхолосту, не передаючи обертання на гребний гвинт або водомет. Завдяки цьому можна повністю прибирати тягу, не вимикаючи мотора і не піднімаючи його «ногу» з води. Враховуючи, що запуск після виключення може бути досить клопіткою процедурою (особливо якщо робити це доводиться часто), а витяг обертового гвинта з води взагалі небажано — наявність нейтральній передачі є дуже корисною особливістю, і більшість бензинових моторів (див. «Тип двигуна») мають даний режим. А ось в електричних моделях (див. там само) зупинка і запуск проблеми не складають, тому роль «нейтралки» у них грає відключення живлення і повна зупинка двигуна (а сама нейтральна передача в характеристиках не вказується).

Задня (реверс). Режим роботи, при якому двигун тягне все судно назад; в гвинтових моторах реалізується за рахунок обертання гвинта в протилежну сторону, в водометних — застосуванням реверсних заслінок. Функція реверса значно полегшує як маневрування у вузьких просторах, так і екстрене гальмування на воді, тому вона зустріч...ається у переважній більшості бензинових моторів і практично у всіх електричних.

Зазначимо, що у електричних моторів (див. «Тип двигуна») може бути кілька передач одного типу — наприклад, 5 передніх і 3 задніх. У таких моделях кожна «передача» — це окреме положення перемикача, відповідне певної потужності роботи двигуна. У бензинових ж моторах регулювання потужності здійснюється плавно, за допомогою дроселя, тому передач кожного типу у них не більше однієї.

Висота транця (дейдвуда)

Висота транцем човни, на яку розрахований мотор. Також цей параметр називають «довжина ноги» (маючи на увазі, зрозуміло, «ногу» самого мотора, а не човни).

Транець — це деталь в кормі судна, призначена для кріплення мотора. Довжина ноги мотора повинна відповідати розмірам транцем — в іншому випадку гребний гвинт буде перебувати на нерасчетной глибині, що загрожує проблемами в роботі і втратою потужності (незалежно від того, чи йдеться про занадто великий або занадто маленькою глибині). Висота транцем, зазвичай, вказується в документах до самої човні — саме з цих даних варто виходити, обираючи мотор по довжині ноги.
Динаміка цін
Haswing Osapian 85lbs Protruar 2.0 часто порівнюють