Україна
Каталог   /   Комп'ютерна техніка   /   Комплектуючі   /   Системи охолодження

Порівняння be quiet! Dark Rock 4 vs Deepcool GAMMAXX GT

Додати до порівняння
be quiet! Dark Rock 4
Deepcool GAMMAXX GT
be quiet! Dark Rock 4Deepcool GAMMAXX GT
Порівняти ціни 25
від 46 грн.
Товар застарів
Відгуки
0
0
18
0
0
11
ТОП продавці
Головне
6 мідних теплових трубки. Чорне покриття з керамічними частинками. Алюмінієві радіатори. Кріплення для вентилятора. ШИМ-регулювання швидкості обертання.
Головне
Призначеннядля процесорадля процесора
Типактивний кулерактивний кулер
Вентилятор
Кількість вентиляторів1 шт1 шт
Діаметр вентилятора
135 мм /Silent Wings/
120 мм
Тип підшипникагідродинамічний (Fluid Dynamic Bearing)гідродинамічний
Мінімальні оберти500 об/хв
Максимальні оберти1400 об/хв1500 об/хв
Регулятор обертівавто (PWM)авто (PWM)
Макс. повітряний потік56.5 CFM
Максимальний TDP200 Вт150 Вт
Видування повітряного потокувбік (розсіювання)вбік (розсіювання)
Можливість заміни
Підсвічування
Колір підсвічуванняRGB
Синхронізація підсвічуванняmulti compatibility
Мін. рівень шуму11 дБ18 дБ
Рівень шуму21 дБ27 дБ
Радіатор
Теплових трубок6 шт4 шт
Контакт теплотрубокнепрямийпрямий
Матеріал радіатораалюміній/мідьалюміній/мідь
Матеріал підкладкинікельована мідьалюміній
Простір для ОЗП23 мм
Socket
AMD AM2/AM3/FM1/FM2
AMD AM4
Intel 1150
Intel 1155/1156
Intel 1366
Intel 2011 / 2011 v3
Intel 2066
Intel 1151 / 1151 v2
Intel 1200
AMD AM2/AM3/FM1/FM2
AMD AM4
Intel 1150
Intel 1155/1156
Intel 1366
Intel 2011 / 2011 v3
Intel 2066
Intel 1151 / 1151 v2
Intel 1200
Інше
Джерело живлення4-pin4-pin
Тип кріпленнядвосторонній (backplate)двосторонній (backplate)
Габарити96x136x159 мм135x85x156 мм
Висота159 мм156 мм
Вага920 г870 г
Дата додавання на E-Katalogсерпень 2018січень 2018

Діаметр вентилятора

Діаметр вентилятора (вентиляторів), що використовуються в системі охолодження.

Загалом більш великі вентилятори вважаються більш прогресивними, ніж невеликі: вони дають змогу створити потужний потік повітря при порівняно невисоких обертах і невеликому рівні шуму. З іншого боку, великий діаметр означає великі габарити, вагу і ціну. Що стосується конкретних цифр, то моделі на 40 мм і 60 мм вважаються мініатюрними, 80 мм і 92 мм — середніми, 120 мм і 135/140 мм — великими, а в найбільш потужних корпусних системах зустрічаються навіть вентилятори на 200 мм.

Тип підшипника

Тип підшипника, що використовується у вентиляторі (вентиляторах) системи охолодження.

Підшипник – це деталь між віссю вентилятора, що обертається, і нерухомою основою, яка підтримує вісь і знижує тертя. У сучасних вентиляторах зустрічаються такі типи підшипників:

Ковзання. Дія таких підшипників заснована на прямому контакті між двома суцільними поверхнями, ретельно відполірованими для зниження тертя. Подібні пристосування прості, надійні і довговічні, проте ефективність їх досить невисока — кочення, а тим більше гідродинамічний і магнітний принцип роботи (див. нижче) забезпечують значно менше тертя.

Кочення. Також називаються «кульковими підшипниками» оскільки «посередниками» між віссю обертання і нерухомою основою є кульки (рідше — циліндричні ролики), закріплені в спеціальному кільці. При обертанні осі такі кульки котяться між нею і основою, за рахунок чого сила тертя виходить дуже невисокою — помітно нижче, ніж в підшипниках ковзання. З іншого боку, конструкція виходить дорожчою і складнішою, а за надійністю вона дещо поступається як тим же підшипникам ковзання, так і більш прогресивним гідродинамічним пристосуванням (див. нижче). Тому, хоча підшипники кочення в наш час досить широко поширені, проте в цілому вони зустрічаються помітно рідше згаданих різновидів.

Гідродинамічний. Підшипники цього типу заповнені спец...іальною рідиною; при обертанні вона створює прошарок, по якому ковзає рухома частина підшипника. Таким чином вдається уникнути безпосереднього контакту між твердими поверхнями і значно знизити тертя в порівнянні з попередніми типами. Також такі підшипники тихо працюють і вельми надійні. З їх недоліків можна відзначити порівняно високу вартість, проте на практиці цей момент нерідко виявляється непомітним на тлі ціни всієї системи. Тому даний варіант в наш час надзвичайно популярний, його можна зустріти в системах охолодження всіх рівнів — від бюджетних до прогресивних.

Магнітне центрування. Підшипники, засновані на принципі магнітної левітації: вісь, що обертається, «підвішена» в магнітному полі. Таким чином вдається (як і в гідродинамічних) уникнути контакту між твердими поверхнями і ще більше знизити тертя. Вважаються найбільш прогресивним типом підшипників, надійні і безшумні, проте коштують дорого.

Мінімальні оберти

Найменші оберти, на яких здатний працювати вентилятор системи охолодження. Вказуються тільки для моделей, що мають регулятор оборотів (див. нижче).

Чим нижче мінімальні оберти (при тому ж максимумі) — тим ширше діапазон регулювання швидкості і тим сильніше можна уповільнити вентилятор, коли висока продуктивність не потрібна (таке уповільнення дозволяє знизити споживання енергії і рівень шуму). З іншого боку, великий діапазон відповідним чином позначається на вартості.

Максимальні оберти

Найбільші оберти, на яких здатен працювати вентилятор системи охолодження; для моделей без регулятора обертів (див. нижче) у цьому пункті зазначається штатна швидкість обертання. У найбільш «повільних» сучасних вентиляторах максимальна швидкість не перевищує 1000 об/хв, в самих «швидких» може становити до 2500 об/хв і навіть більше .

Відзначимо, що даний параметр щільно пов'язаний з діаметром вентилятора (див. вище): чим менше діаметр, тим вище повинні бути оберти для досягнення потрібних значень повітряного потоку. При цьому швидкість обертання безпосередньо впливає на рівень шуму і вібрацій. Тому вважається, що потрібний об'єм повітря найкраще забезпечувати великими і порівняно «повільними» вентиляторами; а «швидкі» невеликі моделі має сенс застосовувати там, де компактність має вирішальне значення. Якщо ж порівнювати по швидкості моделі однакового розміру, то більш високі оберти позитивно позначаються на продуктивності, проте підвищують не тільки рівень шуму, а також ціну та енергоспоживання.

Макс. повітряний потік

Максимальний повітряний потік, що може створити вентилятор системи охолодження; вимірюється в CFM - кубічних футах за хвилину.

Чим вище кількість CFM - тим ефективніший вентилятор. З іншого боку, висока продуктивність вимагає або великого діаметра (що позначається на габаритах та вартості), або високої швидкості (а вона підвищує рівень шуму та вібрацій). Тому при виборі має сенс не гнатися за максимальним повітряним потоком, а скористатися спеціальними формулами, що дозволяють розрахувати необхідне кількість CFM залежно від типу та потужності компонента, що охолоджується, та інших параметрів. Такі формули можна знайти у спеціальних джерелах. Що ж до конкретних чисел, то найбільш скромних системах продуктивність вбирається у 30 CFM, а найбільш потужних може становити понад 80 CFM.

Також варто враховувати, що фактичне значення повітряного потоку на найбільших оборотах зазвичай нижче за заявлений максимальний; докладніше див. «Статичний тиск».

Максимальний TDP

Максимальний TDP, який забезпечується системою охолодження. Відзначимо, що даний параметр вказується тільки для рішень, оснащених радіаторами (див. «Тип»); для окремо виконаних вентиляторів ефективність визначається іншими параметрами, насамперед значеннями повітряного потоку (див. вище).

TDP можна описати як кількість тепла, яке система охолодження здатна відвести від обслуговуваного компонента. Відповідно, для нормальної роботи всієї системи потрібно, щоб TDP системи охолодження був не нижче тепловиділення цього компонента (дані по тепловиділенню зазвичай зазначаються докладні характеристики комплектуючих). А краще всього підбирати охолоджувачі з запасом по потужності хоча б у 20 – 25 % — це дасть додаткову гарантію на випадок форсованих режимів роботи і нештатних ситуацій (у тому числі засмічення корпусу і зниження ефективності повітрообміну).

Що стосується конкретних чисел, то найбільш скромні сучасні системи охолодження забезпечують TDP до 100 Вт, найбільш прогресивні — до 250 Вт і навіть вище.

Підсвічування

Наявність власного підсвічування в конструкції системи охолодження.

Підсвічування виконує чисто естетичну функцію – воно надає пристрою стильного зовнішнього вигляду, що добре поєднується з іншими компонентами в оригінальному дизайні. Завдяки цьому подібні системи охолодження особливо цінуються геймерами і любителями зовнішнього моддингу ПК — тим більше що колір освітлення може бути різним, а в найбільш прогресивних моделях навіть передбачається синхронізація підсвічування з іншими компонентами (див. нижче). З іншого боку, на ефективність і робочі характеристики дана функція не впливає, а на загальній вартості — неминуче позначається, іноді досить помітно. Тому, якщо зовнішній вигляд не грає для вас принципової ролі – оптимальним вибором, швидше за все, стане система охолодження без підсвічування.

Колір підсвічування

Колір підсвічування, встановленого в системі охолодження.

Детальніше про саме підсвічуванні див. вище. Тут же відзначимо, що в підсвічуванні сучасних систем охолодження зустрічається як один колір (найчастіше червоний або синій, рідше зелений, жовтий, білий або фіолетовий), так і багатобарвні системи типу RGB і ARGB. Вибір одноколірного підсвічування залежить в основному від естетичних переваг, а ось останніх двох різновидів варто торкнутися окремо.

Базовий принцип роботи і RGB, і ARGB-систем однаковий: в конструкції передбачається набір світлодіодів трьох базових кольорів – червоного (Red), зеленого (Green) і синього (Blue), а змінюючи кількість і яскравість увімкнених світлодіодів, можна змінювати не тільки інтенсивність, але і відтінок світіння. Різниця ж між цими варіантами полягає у функціоналі: системи RGB підтримують обмежений набір кольорів (зазвичай до півтора десятків, а то і менше), тоді як ARGB дають змогу вибирати практично будь-який відтінок з усього доступного колірного діапазону. При цьому і ті, і інші можуть підтримувати синхронізацію підсвічування (див. нижче); в цілому ця функція не є обов'язковою для RGB і ARGB систем, але застосовується вона м...айже виключно в них.

Синхронізація підсвічування

Технологія синхронізації підсвічування, передбачена в системі охолодження з вбудованим освітленням (див. вище).

Сама по собі синхронізація дає змогу «узгодити» підсвічування охолодження з підсвічуванням інших компонентів системи — материнської плати, процесора, відеокарти, корпуси, клавіатури, мишки тощо. Завдяки цьому узгодженню всі компоненти можуть синхронно змінювати колір, одночасно вмикатися/вимикатися тощо. Конкретні особливості роботи такого підсвічування залежать від застосовуваної технології синхронізації, а вона, зазвичай, у кожного виробника своя (Aura Sync у Asus, RGB Fusion у Gigabyte тощо). Також від цього залежить сумісність компонентів: всі вони повинні підтримувати одну технологію. Так що найпростіше досягти сумісності підсвічування, зібравши комплектуючі від одного виробника. Втім, серед систем охолодження існують рішення формату multi compatibility — сумісні відразу з декількома технологіями синхронізації; конкретний список сумісності зазвичай вказується в детальних характеристиках таких моделей.
Динаміка цін
be quiet! Dark Rock 4 часто порівнюють
Deepcool GAMMAXX GT часто порівнюють