Україна
Каталог   /   Авто та мото   /   Автозвук і електроніка   /   Автосабвуфери

Порівняння Ground Zero GZIW 200X vs Morel Primo 804

Додати до порівняння
Ground Zero GZIW 200X
Morel Primo 804
Ground Zero GZIW 200XMorel Primo 804
від 2 899 грн.
Очікується у продажу
Порівняти ціни 2
Відгуки
0
0
0
1
0
0
0
1
ТОП продавці
Область застосуванняавтомобільнийавтомобільний
Виконаннябез корпуса (FreeAir)без корпуса
Типпасивнийпасивний
Типорозмір8" (20 см)8" (20 см)
Технічні хар-ки
Номінальна потужність150 Вт200 Вт
Максимальна потужність300 Вт400 Вт
Частотний діапазон20 – 900 Гц
Чутливість87 дБ89 дБ
Імпеданс4 Ом4 Ом
Резонансна частота38 Гц45 Гц
Інше
Матеріал дифузораполіпропіленцелюлоза/папір
Матеріал корпуса
алюміній /матеріал кошика/
Діаметр НЧ-динаміка200 мм200 мм
Глибина НЧ-динаміка101 мм115 мм
Вага3.86 кг
Дата додавання на E-Katalogжовтень 2014листопад 2012

Виконання

В корпусі. Сабвуфери, що складаються з повноцінного корпусу, в якому встановлений динамік (динаміки). Зазвичай вони призначені для встановлення в багажнику. Корпусні моделі легкі в монтажі, проте займають значну кількість місця, а також здебільшого мають деяку затримку по фазі, що потребує регулювання фази (див. нижче) для синхронізації з фронтальними динаміками.

Без корпусу. У дану категорію віднесені сабвуфери, розраховані на роботу у власному корпусі, проте не укомплектовані ним (не плутати з Free Air — див. нижче). Таким чином, купивши такий динамік, можна підібрати до нього корпус на свій розсуд — або навіть виготовити його самостійно. Це, зрозуміло, складніше, ніж відразу обзавестися корпусним «сабом», однак дає більше можливостей по підстроюванню акустики під особисті вподобання. Інші переваги та недоліки безкорпусних моделей аналогічні корпусним.

Без корпусу (Free Air). Автосабвуфери даного типу не тільки не укомплектовані корпусом, але і взагалі не передбачають його використання: зазвичай моделі Free Аіг розраховані на встановлення в задню полицю або спинку заднього сидіння, а роль корпусу відіграє багажник. Перевагами такого встановлення є мінімум займаного місця (що важливо при невеликих обсягах багажника), а також практично повна відсутність затримки і легкість «стикування» з основними каналами аудіоси...стеми. З іншого боку, саме по собі встановлення Free Аіг сабвуфера пов'язане з низкою складнощів. Наприклад, для ефективної роботи такого динаміка багажник повинен бути герметично відокремлений від салону; забезпечити такі умови досить важко, а в деяких типах кузова (наприклад, універсалах) практично неможливо. Крім того, у такого динаміка набагато менше можливостей по підстроюванню під конкретний салон, ніж у корпусного; а при щільно завантаженому багажнику характеристики звуку помітно погіршуються. Тому звертати увагу на такі «саби» варто насамперед власникам седанів, яким не доводиться возити багато багажу.

Номінальна потужність

Середня (середньоквадратична — RMS-потужність вхідного сигналу, при якому сабвуфер здатний безперервно пропрацювати без негативних наслідків (пошкоджень, виходу з ладу) упродовж як мінімум години. Номінальна потужність сабвуфера повинна бути більше потужності підключеного до нього підсилювача — щоб уникнути перевантажень.

Максимальна потужність

Максимальна потужність сигналу, яку сабвуфер здатний протягом короткого часу (до декількох секунд) витримати без будь-яких негативних наслідків. При підборі пари підсилювач-сабвуфер рекомендується брати сабвуфер з максимальною потужністю як мінімум вдвічі більше максимальної потужності підсилювача. Загалом чим вище максимальна потужність — тим більше сабвуфер стійок до перевантажень.

Частотний діапазон

Діапазон звукових частот, відтворюваних сабвуфером. Вважається, що людське вухо здатне сприймати діапазон частот близько 16 – 20 000 Гц, проте в даному випадку слід враховувати, що сабвуфер розрахований на відтворення нижньої смуги частот (до 200 Гц). Відповідно, у випадку з нижньою межею діапазону все просто: «чим нижче — тим краще»; верхня ж повинна бути не нижче, ніж нижня межа основної автоакустики — інакше виникнуть «прогалини» в частотах, що позначиться на якості звуку.

Чутливість

Чутливість визначає гучність звучання сабвуфера при підведенні до неї сигналу визначеної потужності: при рівній потужності сигналу і імпедансі (див. нижче) голосніше буде звучати той сабвуфер, у якого чутливість вище.

Резонансна частота

Власна частота коливань дифузора в динаміці сабвуфера, а саме частота, з якої буде коливатися дифузор, якщо підвісити динамік вільно в повітрі і передати дифузору одиночний імпульс (наприклад, клацнути по ньому пальцем). У сабвуферах цей параметр визначає, зокрема, нижню межу частотного діапазону (див. вище): на частотах нижче резонансної потужність звуку різко падає. Відповідно, для глибокого насиченого баса резонансна частота повинна бути як можна нижче. Також цей параметр використовується для розрахунків розміру корпусу під сабвуфер.

Матеріал дифузора

Матеріал, з якого виготовлений дифузор динаміка у сабвуфері. Визначає якість звучання і, в деякій мірі, вартість пристрою.

— Целюлоза/папір. Історично перший матеріал для дифузорів. Його перевагами є легкість (що забезпечує високу чутливість динаміка), а також гладка АЧХ (амплітудно-частотна характеристика), що позитивно впливає на якість звучання. З недоліків — невисока міцність, що обмежує потужність таких сабвуферів, а також м'якість, яка дещо «змазує» звучання в складних моментах. Крім того, паперові дифузори чутливі до вологи.

— Поліпропілен. Синтетичний полімер, в деяких моментах аналогічний паперу, однак відрізняється від нього більш високою міцністю і стійкістю до вологи. Також має гладку АЧХ. Дещо більш жорсткий, проте все одно належить до м'яких.

— Поліуретан. Ще один полімерний матеріал. При невисокій вартості дещо жорсткіше поліпропілену, а також досить стійкий до механічних навантажень, що дозволяє створювати потужні динаміки.

— Кевлар. Кевларовое волокно відрізняється високою міцністю (вище, ніж у сталі); також воно має хорошу жорсткість, що позитивно позначається на точності відтворення в складних моментах. Однак і коштують такі дифузори недешево.

— Вуглецеве волокно. Належить до матеріалів преміумкласу: має високу міцність при дуже малій вазі, а у випадку з сабвуферами варто також згадати і хорошу жорсткість, що забезпечує чітке звучання. З недоліків — трохи нерівна АЧХ та зна...чна вартість.

— Карбон. Ще одна назва, що використовується для вуглеволокна — в основному в рекламних цілях, для стислості і «солідності» звучання. Детальніше про вуглеволокно див. вище.

— Скловолокно. Такий матеріал складається із звичайного скла, витягнутого в нитки; на відміну від класичної форми скла, такі нитки не б'ються і не ламаються. Він легкий (відповідно чутливий), відносно дешевий, стійкий до вологи і перепадів температури, при цьому забезпечує гарну (хоча і не видатну) якість звучання.

— Композитні матеріали. Композитним називають матеріал, що складається з двох і більше матеріалів з чітким поділом між ними. В дифузорах сабвуферів найчастіше застосовують вуглепластикові композити (на основі вуглецевого волокна, див. вище). Такі дифузори мають всі переваги вуглеволоконних і здатні забезпечити хорошу якість звучання — проте через особливості АЧХ матеріалу для досягнення цієї якості доводиться застосовувати досить складні електронні схеми, що позначається, зокрема, на ціні сабвуферів.

— Алюміній. Алюмінієві дифузори мають найбільшу жорсткість з усіх, що забезпечує високу точність передачі звуку навіть в складних моментах. «Зворотною стороною медалі» при цьому є власні сторонні «дзвони», що виникають в дифузорі. Для їх усунення доводиться використовувати різні хитрощі, які значно ускладнюють конструкцію і підвищують ціну сабвуфера.

Зазначимо, що кожен матеріал має свої особливості і відтінки звучання, на що варто звернути увагу при виборі — більш дорогий і якісний матеріал не обов'язково дасть звук, який найбільше сподобається особисто Вам.

Матеріал корпуса

— MDF. Абревіатура від medium density fiberboard, тобто деревоволокнистих плит середньої щільності. Цей матеріал недорогий, легко піддається обробці і має однорідну структуру, що важливо для корпусів акустичних систем. Як наслідок — більшість сучасних корпусних сабвуферів робиться саме з MDF.

— Смола. Використовується в тих випадках, коли необхідна складна форма, яку важко відтворити при використанні MDF, а також у compact-моделях (див. «Форма корпуса»). Крім цього, значних переваг перед MDF не має, а тому використовується дуже рідко.

— Алюміній. Алюміній легкий, однорідний, а також добре проводить тепло, що дозволяє встановлювати такі корпуси потужні динаміки, не боячись перегріву. Крім того, він відрізняється елегантним зовнішнім виглядом. З іншого боку, і коштують такі корпуси відповідно.

— Пластик. Порівняно недорогий і простий в обробці матеріал, який, водночас, випускається в різних сортах і може мати різні властивості. Завдяки цьому пластикові корпусу зустрічаються як порівняно недорогих, так і в досить прогресивних сабвуферах; якість звучання такого «саба» залежить в основному від його загальної цінової категорії.

Глибина НЧ-динаміка

Розмір основного динаміка сабвуфера від передньої частини (зазвичай рамки, яка виступає за дифузор) до заднього краю (де зазвичай розташовується магніт). На практиці має значення при підборі корпусів для модульних моделей, а також монтажі Free Air (див. «Виконання»): саме на таку глибину динамік буде «втоплений» в корпус або в багажник. І не завжди плоский сабвуфер буде видавати менше баса, ніж його більш об'ємний побратим.
Динаміка цін